مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 22:052023-07-29سياسي

یادداشت| آسیب شناسی مراسم عزاداری محرم در خراسان جنوبی


مراسم عزاداری امسال هم با همه تلاش های صورت گرفته در سنوات اخیر برای رفع بدعت ها و نارسایی ها و رواج فرهنگ ها و سنت های نیکو، ایراداتی داشت که نیاز به آسیب شناسی ویژه در محافلی با حضور صاحب نظران و ریش سفیدان و اهل قلم و البته هیئتی ها دارد.

- خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی، یادداشت : ”اصلا حسین جنس غمش فرق می کند“ را از مدت ها قبل از فرا رسیدن ماه محرم می شود به وضوح در بین مردم درک کرد.

چند روز پایانی ماه ذیحجه با شور و هیجانی خاص پشت سر گذاشته می شود و طبق سنت های پیشین، برنامه های عزاداری امام حسین علیه السلام در اغلب نقاط استان با برگزاری مراسم علم بندان رسمیت می یابد و در دهه اول ماه محرم با برپایی مراسم روضه خوانی و عزاداری ادامه پیدا می کند و در روزهای تاسوعا و عاشورا به اوج خود می رسد.

نکته قابل توجه و لاینفک در همه این مراسم، پای کار بودن و حضور گسترده مردم در تمام مراحل است که کارها را غنی تر ساخته و به شعف برنامه ها می افزاید، و آن چه در چند روز گذشته به همت مردم رقم خورد و شاهدش بودیم، گواهی بر این مطلب و قابل تحسین است.

مراسم عزاداری امسال هم با همه تلاش های صورت گرفته در سنوات اخیر برای رفع بدعت ها و نارسایی ها و رواج فرهنگ ها و سنت های نیکو، ایراداتی داشت که نیاز به آسیب شناسی ویژه در محافلی با حضور صاحب نظران و ریش س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| آسیب شناسی مراسم عزاداری محرم در خراسان جنوبی

یادداشت| آسیب شناسی مراسم عزاداری محرم در خراسان جنوبی